برای طراحی در فیلد های مختلف کاری نرم افزار زیادی وجود دارند که بستر مناسبی را برای شما فراهم می کنند. یکی از نرم افزار های پیشرفته و مفید در زمینه ی طراحی برای کاربرد های مختلف مثل طراحی نقشه، بازی ها یا ساخت انیمیشن ، ابزار تری دی مکس است. اگر به حوزه ی ساخت انیمیشن ها یا طراحی های مربوط علاقه مند هستید می توان گفت آموزش تری دی مکس کار با این ابزار قدرتمند طراحی را به شما می گوید و کمک می کند تا به سرعت به نتیجه ی مطلوب در طراحی دست یابید.
انجام پروژه های طراحی با جزئیات زیاد ممکن است پیچیده به نظر برسد ولی در این آموزش مراحل آن را طوری در اخیار شما قراره داده ایم که مشکلی برای این کار نداشته باشید.
مدلسازی محیطی
شروع کار طراحی با تری دی مکس محیط برای هنرمندان ممکن است دشوار باشد ، اما پیشنهاد می کنم فقط به نیازهای خود فکر کنید و زیاده روی نکنید گردش کار به دو نوع وجود دارد: ممکن است لازم باشد کل منطقه و صدها نمایش یا انیمیشن را ایجاد کنیم. در این پروژه ، من فقط محیط دید را از زاویه دوربین مدلسازی کردم. بنابراین من با یک طراحی ساده شروع کردم و آن را به بخشهای کوتاه تقسیم کردم و محیط اصلی خود را با ridge و Pressure در 3D Max ایجاد کردم. ممکن است مدتی طول بکشد اما بهترین راه برای اقامت در منطقه است.
هنگام یادگیری 3D MAX افزونه های بیشتری برای مدل سازی منطقه وجود دارد ، اما در اینجا من از ساده ترین آنها استفاده کرده ام
مهاجرت و بافت
برای تنظیم واقعاً واقعی هنگام تنظیم و حرکت اصول اولیه ، ممکن است به تنوع بیشتری در سطح پیمایش نیاز داشته باشیم. بنابراین ، برای این منظور ، من شروع به ساخت یک ساختار ساده زمین با استفاده از میکسر کواکسیال کردم. همانطور که تخمین زده ام بیشتر زمین ها با درختان سرخس و درختچه پوشانده خواهد شد ، من زمان زیادی را برای ساختن سازه صرف نکردم زیرا در ابتدا نیاز به جابجایی داشتم. برای دامنه های نزدیک به دوربین ، از مدل های سه بعدی بی خانمان با وضوح بالا استفاده کردم تا تصویر را واقعی تر کنم.
بسیاری از مدل ها و بافت های سه بعدی آماده که می توانید استفاده کنید
بسیاری از مدل ها و بافت های سه بعدی آماده که می توانید استفاده کنید
تحلیل پراکندگی
هنگامی که به یک محیط قابل قبول رسیدیم ، اکنون باید محیط خود را مانند دنیای واقعی جلوه دهیم و همانطور که مناظر طبیعی ما حداقل به یک جنگل کوهستانی شباهت دارند ، بنابراین باید نحوه تمایز را نیز بدانیم. درک و مدیریت این فرآیند آسان است ، دقیقاً همانطور که مشاهده کردید ، من محیط را به رنگ های مختلف تقسیم کردم ، بنابراین هر رنگ رنگ دیگری به خود گرفت ، اما همچنان برای اینکه تنوع بیشتری داشته باشد ، انواع مختلفی از قطعه ها برای برخی از گونه ها پراکنده شده و موارد دیگر با تنظیمات مختلف ، از بله من طبیعی به نظر می رسم
3 با استفاده از رنگ شی در درگاه Max Max View
کتابخانه پراکنده
برای موفقیت در شغل وابسته به چیزی بیشتر از شانس نیاز دارید. من دید وسیعی در دوربین خود نداشتم و از آنجا که فاصله از محیط به فاصله 400 متری از دوربین ختم می شود ، این باعث می شود که تمام جزئیات درختان و سرخس ها دیده شود ، بنابراین همه گونه ها را بررسی کردم قالب با کیفیت انتخاب شده در ارتفاع تضمین می کند که پس از ارائه نهایی در قالب با وضوح بالا ، کمبود بافت در تصویر وجود نخواهد داشت. سپس همه مدل ها را جمع آوری کردم ، برخی از آدرس ها را پاک کردم و برخی از مطالب را به روشی که دوست داشتم تغییر دادم.
لایه های جنگل
آوردن لایه های مختلف همیشه به نتایج بهتر کمک می کند خواه از مواد گیاهی باشد یا از گونه های پراکنده. من با یک بسته جنگلی شگفت انگیز بر اساس رنگ ، که برای هر بخش در نظر گرفتم ، به هر بخش لایه های مختلفی با گونه های مختلف ، با مقیاس ، چرخش و تراکم متفاوت برای هر لایه اختصاص دادم انتخاب و همچنین تصادفی سازی امکانات هر یک از لایه ها. گونه ها باعث پراکندگی و تنوع بیشتری می شوند و نتیجه طبیعی تر است.
همچنین ، هنگام ایجاد مکانهای مختلف برای نقاشی ، مکانهای تصادفی بیشتری را برای پراکنده کردن حذف یا اضافه کردم و از پراکنده شدن قسمتهای غیر ضروری سطح جلوگیری کردم. همچنین اطمینان حاصل کنید که اشیا مختلف مانند ساقه یا سنگ را از لایه های پراکنده خارج می کنید.
رنگ دستی
با وجود تمام لایه هایی که از طریق بسته جنگلی ایجاد کرده اید ، هنوز برخی قسمت ها وجود دارد که باید به صورت دستی پراکنده شوند و باید برخی از سوختگی ها یا سنگ ها را در مکان های خود پراکنده کنید. برای این منظور Advanced Painter را انتخاب کردم که ابزاری بسیار مفید و کاربرپسند است. همچنین ، گاهی اوقات به دلیل شکل جسم ، جنگل ممکن است نتواند جهت درست پراکنده شدن را در موقعیت x ، y ، z تشخیص دهد ، بنابراین Advanced Painter به دقت پراکندگی بیشتر کمک می کند. وقتی بعد از چند آزمایش مطمئن شدید که همه گونه ها به خوبی استفاده شده اند ، به مرحله بعدی می رویم.
محتوا
هرگز به محتوای مورد اعتماد نکنید و همیشه قبل از نهایی کردن آن ، برخی از آزمایشات را انجام دهید ، خصوصاً برای موارد غیرواقعی مانند مواردی که در موتورهای دیگر یافت می شود. برای دیدن جزئیات بهتر گامای مناسب برای بافت و روشنایی مناسب ایجاد کنید. همانطور که می بینید من سعی کردم روند کار را ساده کنم اما من موفق نشدم ، تنوع بیشتری از مواد را وارد می کنید و بافت بیشتری می تواند ایجاد کند. در صورت لزوم به لایه های مختلف بروید و همیشه قالب TIFF را به جای HDR انتخاب کنید تا وقتی کامپیوتر قوی ندارید جابجا شوید. محاسبه مهاجرت در رندر نهایی شما مسئله بزرگی خواهد بود.
اثر جوی
من همیشه دوست دارم یک فضای هنری ایجاد کنم و بیشتر دنیای واقعی را به عنوان مرجع خود دنبال می کنم. میزان مه یا مه می تواند یک قاعده مهم در وقفه های نور و گاهی اوقات سبک باشد. قبلاً این یک روش پس از تولید بود اما اکنون با کمک یک ماده ساده می توانید کل محیط را ایجاد کنید. همانطور که در تصویر نهایی و مثال مهتاب مشاهده می کنید ، مقدار مه مقدار زیادی نور را به دور منبع نور آورده و جو خاصی را روشن می کند. این ترفندی است که می توانید از آن در کارهای هنری استفاده کنید. و در اینجا می توانید پیکربندی مه حجمی استفاده شده را برای این صحنه مشاهده کنید. توجه داشته باشید که مقیاس کار شما در استفاده از مه موثر است ، اما روند کار برای همه محیط ها یکسان است.
روشنایی
من خیلی مراقب این قسمت هستم چون می توانم همه گیاهانم را اینجا بیاورم. تنها چیزی که می توانم بگویم این است که من از ساختار HDRI استفاده کردم اما سوال این است که چگونه این نور را از ساختار HDRI گرفتم ، جواب این است که طولانی ترین زمان کار است. قسمت عبور کننده زمانی بود که بیش از 30 ساختار HDRI را با چرخش های مختلف آزمایش کردم. جهت عمودی و افقی. اما هرچه بیشتر وقت بگیرم نتیجه بهتری می گیرم. بنابراین تعیین محل نور و زاویه ای که از آن به محیط می تابد مهم است. شاید این هدف برای روایت یک داستان یا انتقال احساسی در رنگ های مختلف باشد که می تواند بر فلسفه خلقت شما تأکید کند.
خاموش کردن خودکار
از نظر شخصی من ، حدود 80٪ از خرابی های 3D Max به دلیل تداخل اتوبک در کار شما در حین پیشرفت است. بنابراین من صدها بار مانند همه ما با این مشکل روبرو شدم ، اما در این حالت ، آن را خاموش کردم و از ذخیره دستی در دو پرونده مختلف استفاده کردم و حدس زدم چند بار 3D Max من خراب شد؟ پاسخ صفر است. اگر برخی از موارد موجود در صحنه مشکلی ایجاد نکنند یا همه افزونه ها به درستی کار کنند ، این می تواند بسیار مفید باشد. همچنین می توانید نمای خود را با افزونه ای مانند نرم افزار Sini یا Corona Render Scene Check بررسی کنید تا مشکلی در پرونده شما وجود داشته باشد.