آموزش تری دی مکس شامل آموزش مهارت های اساسی برای مبتدیان برای ساخت مدل های سه بعدی ، گرافیک ، انیمیشن و بازی است. آموزش تری دی مکس 2018 در بسیاری از مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد. معماران ، طراحان داخلی و مهندسان از آموزش تری دی مکس یا 3D-Max برای ساخت تصاویر سه بعدی و بصری استفاده می کنند.
ما در این آموزش تری دی مکس به شما نشان می دهیم که چگونه از FumeFX برای 3ds Max استفاده کنید تا جلوه ای سفیدکاری ایجاد کند که می تواند برای شمع ها ، کبریت ها ، سیگارها ، عطرها و موارد دیگر استفاده شود. در ابتدا ، من ایده دود نازک را معرفی می کنم ، که ممکن است بارها در زندگی روزمره خود دیده باشید.
بسته های نرم افزاری و افزونه های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد جلوه های آتش و دود استفاده کنید ، مانند FumeFX و Phoenix FD برای 3ds Max و Maya ، Houdini ، Cinema 4D ، اما بسیاری از اتاق های VFX و سرگرمی نیز از FumeFX استفاده می کنند برخط. از تولیدات خودشان استفاده کنند. و تاسیس ، قابل اعتماد و از همه مهمتر کاربر پسند.
روش های زیادی وجود دارد که می تواند برای ایجاد این اثر در FumeFX استفاده شود ، مانند منبع ، منبع و منبع ساده ، اما ما از دلیل منبع استفاده خواهیم کرد.
قبل از شروع به کار بر روی این نوع تأثیر ، به شما کمک می کند تا با خواص دود مانند گرداب ، سرعت و شناوری آشنا شوید. دودهای مختلفی وجود دارد ، از دود رقیق گرفته تا عطر و سیگار ، تا دود روغن سنگین یا بخار دود ، و هر یک خواص مختلفی دارند.
من نمی توانم همه پارامترهای این پلاگین و نرم افزار را به شما یاد بدهم ، زیرا بسیار بزرگ هستند و برای گذر از آنها به زمان زیادی احتیاج دارند ، اما این آموزش خاص به همان اندازه که برای ایجاد این اثر نازک دود لازم است ، پوشش می دهد. این یک موضوع بسیار جالب است زیرا برای ایجاد این اثر نمی توان یک فرآیند خاص را تعریف کرد. به همان اندازه که از خلاقیت و ابزار خود استفاده می کنید ، انواع مختلف جلوه ها را همزمان می یابید. بنابراین استفاده از ابزارها و تکنیک های مختلف بستگی زیادی به درک خود شما دارد.
مرحله 01: ایجاد و اصلاح یک شی
3ds Max را باز کنید. قبل از شروع کار روی صحنه خود ، به یاد داشته باشید که ما می خواهیم از تکنیک Object Source در FumeFX استفاده کنیم. این بدان معناست که ما قصد داریم از یک جسم انتشار دود استفاده کنیم ، بنابراین برای این کار شروع به ایجاد یک جسم می کنیم (در این حالت GeoSphere).
به پنل ایجاد بروید و Geometry> Standard Primitives> GeoSphere را انتخاب کنید. اکنون شعاع را به 2 و مقاطع را به 2 تغییر دهید و موقعیت را روی X: 00 ، Y: 00 و Z: 5.75 قرار دهید. سپس GeoSphere را به Polly قابل ویرایش تبدیل کرده و آن را همانطور که در تصویر نشان داده شده تغییر دهید.
مرحله 02: یک منبع شی FumeFX ایجاد کنید
پس از اتمام مدل سازی شی our ما ، وقت آن است که به سراغ پلاگین FumeFX برویم. بنابراین ابتدا منبع جسم FumeFX را ایجاد خواهیم کرد که در آن شی our خود را اضافه خواهیم کرد. برای ایجاد منبع شی FumeFX ، به پنل Create> Assistants> FumeFX> SRC Object بروید. روی این دکمه کلیک کنید و آن را به سمت منظره بکشید. اکنون به صفحه Modify بروید تا پارامترها را تغییر دهید. نوع Src را به جامد تغییر دهید. دما را تنظیم کنید: 600.0 ، دود کنید: 20.0 و سایر پارامترها را همانطور که هستند نگه دارید.
مرحله 03: یک ظرف FumeFX ایجاد کنید
ما قصد داریم از FumeFX در اینجا استفاده کنیم ، زیرا بسیار ساده است ، اما هنوز گزینه ها و پارامترهای زیادی دارد. ما به اندازه مورد نیاز برای این آموزش خاص را پوشش خواهیم داد.
بنابراین بیایید با ظرف FumeFX شروع کنیم. به صفحه ایجاد بروید و Geometry> FumeFX> FumeFX را انتخاب کنید. بر روی دکمه FumeFX کلیک کرده و آن را به سمت منظره بکشید ، سپس به صفحه Modify رفته و اندازه و فاصله را به صورت زیر تنظیم کنید. عرض: 200 ، طول: 200 ، قد: 300 و فاصله: 0.75.
اکنون موقعیت FumeFX را به صورت زیر تنظیم کنید: X: 00 ، Y: 00 ، Z: 00.
مرحله 04: ظرف FumeFX را تغییر دهید
پس از راه اندازی ظرف FumeFX ، نوبت به تغییر پارامترها می رسد. بنابراین کانتینر را انتخاب کرده و به صفحه تغییر دهید. اکنون بر روی دکمه رابط کاربری “Open FumeFX” کلیک کنید و یک پنجره جدید ظاهر می شود. همانطور که مشاهده می کنید ، این بخش رابط FumeFX شش بخش دارد و ما آنها را یکی یکی تغییر می دهیم. بنابراین بیایید با بخش Obj / Src شروع کنیم. در این قسمت شما فقط باید منبع شی FumeFX را که قبلاً ایجاد کرده ایم اضافه کنید. سپس به قسمت Obj / Src بروید و دکمه Select Object را کلیک کنید ، سپس منبع شی FumeFX را انتخاب کنید.
مرحله 05: FumeFX – پارامترهای عمومی
پس از اتمام نصب قسمت Obj / Src ، بیایید قسمت پارامترهای عمومی را تنظیم کنیم. ما قبلاً پارامترهای کلی را برای فاصله گذاری تنظیم کرده ایم: 0.75 ، عرض: 200 ، طول: 200 و ارتفاع: 300. اکنون به محدوده خروجی خواهیم رفت ، قاب شروع را تنظیم می کنیم: 0 ، قاب انتهایی: 400 ، سپس به مسیرها می رویم ، جایی که مسیر FXD Files را تنظیم می کنیم (Cache فایل ها). سپس روی دکمه کنار مسیر پیش فرض کلیک کنید و مسیر را مطابق با ساختار پوشه خود تنظیم کنید. اکنون برای محدوده پخش پیش بروید و پخش را از: 0 تنظیم کرده و روی: 400 بگذارید. بنابراین اینها تغییرات ساده در بخش کلی هستند.
مرحله 06: FumeFX – شبیه سازی
هنگامی که تعریف پارامترهای عمومی را به پایان رساندیم ، اجازه دهید در بخش شبیه سازی تغییر کنیم. به برگه Simulation بروید و تنظیمات زیر را اعمال کنید:
– مقیاس زمانی تا 1.5 برای افزایش سرعت کلی صحنه
جاذبه به 2.5
– برای کاهش حرکت داخلی دود تا 0/0 هم بزنید
– گرداب X تا 0.1
اکنون به دنبال نویز تلاطم بروید و مقیاس را روی 60.0 ، فریم ها را روی 10.0 و جزئیات را روی 1.0 تنظیم کنید. به سراغ سوخت بروید و آن را خاموش کنید زیرا برای انتشار دود به سوخت و آتش نیاز نداریم. به این ترتیب می توانیم زمان تجسم را کاهش دهیم. سپس به Smoke رفته و گزینه “Minimum scatter” را تنظیم کنید. دانس به 0.1 و قدرت پراکندگی تا 1.0 برای پخش سریع دود. پارامترهای دیگر را همانطور که هستند نگه دارید و روی دکمه visualize کلیک کنید. حدود 2-3 ساعت طول می کشد تا تمام شود.
مرحله 07: FumeFX – رندر
پس از اتمام شبیه سازی ، فقط مطمئن شوید که همه چیز مطابق با نیاز شما باشد. حال ، بیایید برخی تغییرات ساده را شروع کنیم ، از تنظیم رنگ دود شروع می شود. به بخش پردازش بروید و سپس پارامترهای دود را بزنید. رنگ دود را به خاکستری تنظیم کنید ، سپس گزینه Cast Shadows و Get Shadows را روشن کنید تا هنگام افزودن نور سایه دود را ببینیم.