بخش دوم-فناوری شبکه کنترل

بخش دوم-فناوری شبکه کنترل

اما نکته ای که در این شکل ذکر نشده این است که سیستم طراحی شده برای منطقه کالیفرنیا باید دارای حداکثر ظرفیت خنک کننده 20٪ بیشتر از مناطق مرزی نزدیک کانادا باشد و برج خنک کننده آن باید برای دمای حباب بزرگتر انتخاب شود. اما پس از تنظیمات اولیه در شرایط آب و هوایی ، پروفیل بار موتورخانه های در حال کار بسیار مشابه خواهد بود.
این امر در پنج منحنی سمت چپ شکل (1) به خوبی نشان داده شده است. توجه داشته باشید که اگرچه ساعات کار چیلرها (شکل 1) در مناطق مختلف آب و هوایی متفاوت است و اندازه و ظرفیت تجهیزات برای تأمین بارهای تنظیم شده یکسان انتخاب می شوند) ، اما زمان کار موتورخانه در چندین درصد پیک بار متفاوت در تقریباً همه شرایط آب و هوایی یکسان است.

بخش دوم-فناوری شبکه کنترل

علاوه بر این ، اگر فرض کنیم که طراحی این موتورخانه یکسان بوده است (به عنوان مثال ، در شرایط پیک بار و حداکثر دمای آب برج و دمای آب سرد) ، به دلیل شرایط مختلف آب و هوا ، دمای حباب بیش از دمای طراحی کاهش می یابد و امکان افزایش دمای آب سرد. برنامه های مشابهی را برای بهینه سازی دما و جریان در هر منطقه آب و هوایی ارائه می دهد. این بسیار مهم است زیرا علی رغم شرایط مختلف آب و هوایی محلی که بر روی اندازه چیلرها و ساعات کار آنها در سال تأثیر می گذارد ، مشخصات مشخصات موتورخانه ها در سراسر قاره های آمریکای شمالی و بسیاری از مناطق دیگر جهان مشابه است. اکنون ، از آنجا که بازده کلی انرژی چیلرها بیشتر توسط مشخصات بار آنها تعیین می شود (درصد زمان کارکرد تحت بارهای مختلف) ، طراحی موتورخانه های مرکزی و روشی که یک کیلووات / تن برودت سالانه مشخص را در شرایط آب و هوایی فراهم می کند ، تقریباً یکسان کیلووات در سایر اقلیم ها نیز تبرید ایجاد می کند. دومین و مهمترین اصل در طراحی موتورخانه این است که چیلرها بیشتر اوقات کار خود را در شرایط کم بار می گذرانند.

دیدگاهتان را بنویسید